søndag 11. desember 2011

Nøttepletter


Så tenner vi 3 lys i kveld, for lengsel, håp og glede.
Her har vi nesten ikke vært hjemme i dag. Butikkene har søndagsåpent, og det har jeg benyttet meg av, så nå er nesten alle julegaver i hus.
Mangler bare den til mannen nå. Det er et like vanskelig hvert år på hva man skal kjøpe. Vil gjerne ha forslag om noen har. ;)

Småkaker med nøtter hører med til julen. disse nøtteplettene er sprø utenpå og myke inni.
Deilig alternativ til de som ikke tåler gluten, for disse er uten mel.  Det er greit om man har glutenfrie alternativ også, om det dukker opp noen på besøk. ;)

Dette trenger du.

200 gram hasselnøtter
50 gram valnøtter
50 gram pekannøtter
75 gram sjokolade.
3 egg
300 gram melis
1 ts vaniljesukker


200 grader, midt i ovnen i ca 7 min.



Ha nøttene og sjokolade i småbiter i en blender, 
og kjør blenderen til det er ganske fint opphakket. 


Ha eggene i bakebollen. 
Vips til du får eggedosis. 


Tilsett melis


Bland godt, 


før du tilsetter nøttene. 


sett små topper med ts på bakepapirkledd plate. 


stek de midt i ovnen i ca 7 min. 
Ikke stek de for lenge. Da blir de tørre!
La de avkjøle på papiret. 
Dekorer gjerne med smeltet sjokolade. 




Velbekomme.

Klem May-Helen

1 kommentar:

  1. Her er det populært med ulike krigsspill, på pc og Playstation. (kjekt å ha noen på pc, for han spiller ikke de spillene foran barna. O tillegg blir tv okupert så lenge!;)) Ellers skjorter, sokker, boxere, marsipan, pc-pute (sånn for å ha på fanget, med vifte i), spennende bok, fotbehandling eller annen spa-behandling,parfyme-sett.

    Ja, her er noen ideer som min kjære kan ønske seg:)

    SvarSlett