fredag 16. desember 2011

Havreflarn.


I dag er det 1 år siden jeg postet mitt første blogginnlegg. Det siste året har vært preget av oppturer og nedturer for oss, men det er jo slik livet er. :)Jeg vil si tusen takk til hver og en av dere i overkant av 17 000 lesere som har vært innom. Takk også til dere som legger igjen de koselige kommentarene. :)


 Jeg føler jeg har kontroll på det siste som skal gjøres før jul nå, og dagene flyr avsted, så godt er det å føle man har kontroll. I helga skal vi på juletrehandel, og det blir koselig.
Her er det som vanlig kun grantre som duger, og det står mange juletreselgere overalt her i nærheten.

Havreflarnene er i boks, og disse tynne, sprø kakene er veldig enkel å lage.

Dette trenger du til disse godbitene:

2 dl sukker
0.5 dl sirup
0.5 dl fløte
1.5 dl smeltet smør
2 dl havregryn
2 dl hvetemel
0.5 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

200 grader, midt i ovnen i 5 min.



Ha alle ingrediensene i en bakebolle.


Rør med en tresleiv til alt er godt blandet. 


Sett små topper med røre på en bakepapirkledd plate.
Hold god avstand mellom hver, da disse flyter mye utover!
Stek kakene. Pass på tiden. Det går fort mellom stekt og brent. 
La kakene avkjøles på et flatt underlag. 
Jeg pleier å legge hele bakepapirarket på benken til de er avkjølte. 


Oppbevar kakene i en kakeboks frem til jul. :)

Klem May-Helen


1 kommentar:

  1. Havreflarn er megagodt. Skal du ikke komme tilbake til bloggosfæren, May-Helen? :)

    SvarSlett