lørdag 3. desember 2011

Kanelkonfekt




3. Desember. Nå er det vintervær utenfor husveggene, og stigende julestemning inne. :)
I dag har jeg planer om å få ferdig alle julegavene, og få sendt de som skal langt unna. Jeg synes det er greit å få unna slike ting nå, så slipper det forhåpentligvis å bli stress de siste dagene før jul. :)

Hvor langt i forberedelsene har dere andre kommet? Er alle gavene ferdigkjøpte og ligger klare?
Har dere bakt noe, og hva planlegger dere av julebakst i år? Jeg er litt usikker ennå hvilke kakesorter det bli, men jeg er iallefall i godt gang med konfekten. I dag blir det også konfekt. Denne er nydelig, og også veldig enkel. Med et hint av kanel får jeg en god julefølelse av denne.

Du trenger:

Overtrekksjokolade
Bløt nougat Jeg brukte 2 pakker.
1 ts Kanel + litt til pynt
konfektformer.



smelt sjokoladen i vannbad.
Pensle innsiden av konfektformen med et tynt lag sjokolade. 


Sett de til side etterpå, slik at sjokoladen får bli tørr. 


Ha nougaten i en kasserolle, og varm forsiktig til den er smeltet. 
Tilsett kanel og rør godt. 


ha nougaten i en engangspose, og fyll i formene som er penslet med sjokolade. 
Pass på at nougaten ikke er for varm, slik at sjokoladen smelter. ;)


Sett sjokoladen i kjøleskapet, slik at nougaten stiver. 


Pynt med perler, 


og et lite dryss med nougat. 


server til en god kopp kaffe, eller et kaldt glass melk. :)

Lykke til. 

Klem May-Helen  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar